Sopimusehdot

Nämä sopimusehdot ovat voimassa 1.6.2019 alkaen. Olemassa olevien asiakkaiden kohdalla näitä sopimusehtoja sovelletaan välittömästi.

Palveluntarjoaja

  • Tmi Sari Simoska
  • Y-tunnus 2321303-3
  • Postiosoite: Törnäväntie 6 C 26, 60200 Seinäjoki
  • Sivustot, joihin näitä sopimusehtoja sovelletaan:
    • sariadele.fi

Yleistä

Tmi Sari Simoska noudattaa Suomen verkko- ja kuluttujakaupassa säädettyjä lakeja ja asetuksia. Tätä sopimusehtoa sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Tmi Sari Simoska (jäljempänä ”yritys”) välisessä kaupankäynnissä. Yritys myy palvelujaan sekä yrityksille, että yksityishenkilöille (parturi-kampaamo, luennot, koulutukset). Yritys myy valmistamiaan digitaalisia tuotteita (mm. verkkokurssit ja e-kirjat) sekä suosittelee muiden yritysten ja yrittäjien tuotteita (digitaalisia ja ei-digitaalisia). Tuotteiden ja palveluiden maksuliikenne kulkee joko iZettle-korttimaksupäätteen tai Stripe.com palvelujen kautta.

Sopimuksen voimassaoloaika ja irtisanominen

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen.

Kertaluontoinen sopimus

Sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä tuotteen tai palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus voidaan päättää milloin tahansa, ilman etukäteisilmoitusta.

Tuotteiden ja palvelujen toimitus

Yritys sitoutuu toimittamaan digitaaliset tuotteet tai palvelut joko

  • heti oston yhteydessä (verkkokurssit ja e-kirjat)
  • 48 tunnin kuluessa oston jälkeen (mikäli ostaja lisätään kurssialustalle manuaalisesti esimerkiksi kurssialustan vaihdoksen yhteydessä)
  • viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ostosta (uusien verkkokurssien pilotointi)

Yritys ei ole vastuussa yhteistyökumppanin tarjoaman palvelun toimittamisesta. Mikäli asiakas ostaa yhteistyökumppanin tuotteen, asiakkaan tulee ottaa selvää yhteistyökumppanin tuotteen toimitusehdoista yhteistyökumppanin sivuilta.

Hinnat

Palvelujen ja tuotteiden hinnat voivat vaihdella ja muuttua. Sähköpostilistalla oleville henkilöille saatetaan antaa ylimääräisiä alennuksia tai alennuskuponkeja. Yrityksen verkkokaupassa oleva hinta on se, jonka asiakas maksaa, ellei asiakkaalla ole käytössään alennuskuponkia.  Erilaiset kampanjat ja alennukset ovat voimassa vain rajoitetun ajan, eikä alennuksia myönnetä jälkikäteen. Kaikki hinnat sisältävät alv 24 % tai 0%, riippuen yrityksen tulevasta liikevaihdosta.

Maksaminen

Tuotteiden ja palvelujen maksaminen tapahtuu joko käteisellä, IZettle-korttimaksupäätteen, Stripe.com:n tai laskutuksen kautta. Asiakas on velvollinen maksamaan ostamansa tuotteet kokonaan, ellei käytä kuluttajasuojan peruutusoikeutta.

Sopimusehtojen muuttaminen

Yritys pidättää itsellään oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Muutosten taustalla ovat yleisimmin lainsäädännölliset muutokset. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön aika ajoin ja päättämään sen jälkeen haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, yrityksen sivustojen käyttö tulee välittömästi lopettaa.

Asiakaspalautukset ja reklamaatiot

Kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukaiset ehdot peruuttaa kauppa. Kuluttajalla ei kuitenkaan ole oikeutta peruuttaa digitaalisen tuotteen ostoa sen jälkeen, kun yritys on aloittanut digitaalisen tuotteen toimittamisen. https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruutusoikeus-etamyynnissa/

Asiakkaan tulee aina varmistaa, kuka tuotteen on valmistanut ja/tai myynyt ja ottaa kyseiseen tahoon yhteyttä ennen palautuspyynnön tekemistä. Asiakaspalautuspyyntö tulee toimittaa viipymättä sähköpostilla osoitteeseen info(at)sariadele.fi.

Reklamaatioissa asiakkaan tulee olla yhteydessä tuotteen alkuperäiseen valmistajaan ja/tai myyjään (esimerkiksi kumppanuusmarkkinointi). Asiakasreklamaatiot, jotka koskevat yrityksen omia tuotteita tulee lähettää yritykselle viipymättä, kuitenkin viimeistään 2 kuukauden kuluessa. Yritys käsittelee reklamaatiot kahden viikon kuluessa siitä, kun reklamaatio on tullut yritykselle.

Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet

Asiakkaalla on velvollisuus antaa yritykselle oikeat tiedot. Esimerkiksi henkilökohtaisen valmennuksen aikana asiakkaan on annettava ajankohtaista ja oikeaa tietoa yritykselle, jotta yritys pystyy antamaan parasta mahdollista apua ja tukea asiakkaalle. Väärien tietojen antamisesta koituneet vahingot ja tulojen menetykset eivät ole yrityksen vastuulla. Asiakas vastaa kaikesta materiaalista, jota tuottaa omalle/omille sivustoilleen.

Parturi-Kampaamo: Asiakkaalla on velvollisuus saapua paikalle sovittuna aikana. Peruuttamatta jätetystä ajasta yrityksellä on mahdollisuus veloittaa 50% palvelun hinnasta. Peruutukset tulee tehdä puhelinitse vähintään vuorokautta ennen varattua aikaa numeroon 046 575 8852. Asiakkaan tulee kertoa toiveensa mahdollisimman tarkasti. Mikäli yritys saa ”vapaat kädet” palvelun suhteen, ei asiakas voi reklamoida lopputuloksesta.

Vastuuvapauslauseke

Yritys ei ole vastuussa palvelujen, tuotteiden tai ilmaisten materiaalien käytöstä aiheutuvista kuluista, tulojenmenetyksestä tai muista mahdollisista toimenpiteistä, joita asiakkaalle saattaa aiheutua. Yrityksen sivustoilla esitetyt tiedot ja tulokset eivät ole satunnaisia tai poikkeuksellisia. Tulosten saaminen edellyttää kuitenkin aina jonkin verran tiedon testaamista, tietojen analysointia ja muokkaamista.

Vaikka yritys on tehnyt kaikkensa sen eteen, että jokaisella olisi yhtäläinen mahdollisuus saada aikaan samankaltaisia tuloksia, valitettavasti tämä ei ole mahdollista. Jokaisen saamat tulokset riippuvat aina yksilön omasta toiminnasta, tehokkuudesta, motivaatiosta sekä tietotaidosta. Itsensä kouluttaminen ja kehittäminen sekä opitun tiedon vienti käytäntöön on paras keino saada tuloksia.

Riita-asioiden käsittely

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan(www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajariitojen vaihtoehtoista riidanratkaisua koskeva direktiivi (Alternative Dispute Resolution). Direktiivin tarkoituksena on varmistaa, että kaikissa EU-jäsenvaltioissa on laadukkaita tuomioistuimen ulkopuolisia riidanratkaisuelimiä.

Direktiivillä jäsenvaltiot velvoitetaan varmistamaan, että kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien väliset riidat voidaan saattaa tuomioistuimen ulkopuolisen elimen ratkaistaviksi sekä asetetaan näille elimille minimilaatuvaatimukset.

Lisätietoja:Vaihtoehtoista kuluttajariitojen ratkaisua koskeva direktiivi (pdf)