MYSTERYSHOPPING

Mitä mysteryshopping on?

Mysteryshopping-tutkimus kertoo, miltä yrityksesi näyttää asiakkaan silmin. Tutkimus on havannointiin perustuva menetelmä, jossa mitataan palvelun laatua. Saaduilla tuloksilla voidaan tukea ja kouluttaa henkilöstöä, kehittää palveluprosesseja ja vahvistaa brändiä. Mysteryshoppingin avulla nähdään, miten kuluttaja kokee tuotteesi, palvelusi ja tarinasi.

Mysteryshopping on tehokkain palvelunlaadun mittari ja tutkimusmenetelmä. Se antaa objektiivisen näkökannan suoraan asiakkaalta yritykselle. Tutkimus voidaan toteuttaa vastaamaan yrityksen tavoitteisiin hyvin yksityiskohtaisesti ja tutkimus sopii miltein jokaiseen b-to-c asiakaspalvelutilanteeseen, niin kivijalkakaupassa kuin puhelimitse tapahtuvaan kontaktiin. Menetelmää voidaan toteuttaa myös suppeana versiona verkkokaupoille.

Mitä hyötyä Mysteryshoppingista on?

  • Saat objektiivista tietoa, miten henkilöstösi on omaksunut yrityksesi brändin ja palvelukonseptin
  • Palvelunlaadun testaus aidossa asiakaskohtaamisessa, ensikontaktista kassatapahtumaan ja lopputervehdykseen.
  • Saat tärkeää tietoa siitä, miten yrityksesi brändilupaus toteutuu asiakkaalle.
  • Tutkimuksen antamilla tuloksilla pystyt kouluttamaan ja tukemaan henkilöstöäsi, kehittämään palveluprosessia ja viemään eteenpäin yrityksesi brändiä.
  • Tutkimus on skaalattavissa juuri sinun tarpeisiisi sopivaksi.

Mysteryshopping sopii sinulle, mikäli

  • sinulla on oma yritys, jossa on enemmän kuin yksi työntekijä ja haluat saada tietoosi työntekijäsi toteuttaman palvelunlaadun.
  • sinulla on oma yritys, jossa ei ole työntekijöitä, mutta haluat tietää, miten asiakas kokee yrityksesi ja oman palvelun tasosi.
  • sinulla on tuotteita valmistava tai maahantuova yritys ja haluat tietää, miten jälleenmyyjäsi kertovat tuotteistasi ja myyvät niitä asiakkaille.

Kuinka tutkimus toteutetaan?

  • Tiimiini kuuluu tällä hetkellä kolme koulutettua mysteryshoppaajaa
  • Pääalueena Etelä-Suomi, mutta myös muu Suomi mahdollinen sopimuksen mukaan.
  • Käymme läpi yrityksenne palvelukonseptin, tutkimuksen laajuuden ja luomme tutkimuspohjan, jota mysteryshoppaaja hyödyntää käynnillään. Mysteryshoppaajalla on aina näkemys, mitä tutkitaan juuri Teidän yrityksessänne.
  • Sovimme suurpiirteisen ajankohdan ja lähetämme anonyymin mysteryshoppaajan yritykseesi.
  • Toimitamme mittaustulokset ja käymme ne läpi yrityksesi kanssa. Annamme kehitysvinkkejä ja sovimme mahdollisista jatkotoimenpiteistä.

Haluatko sinä tietää yrityksesi asiakaspalvelusi tason? Ota yhteyttä info@sariadele.fi niin keskustellaan lisää!